..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 november 2013

Lördag...

...idag?!?

Att jobba helg och vara ledig mitt i veckan gör mig rätt vimsig ibland. Att dessutom vara ledig utan barn gör mig ännu mer vimsig. 

A har sin första fotografering idag och går 8-11. Själv sitter jag i soffan med en kopp kaffe och myser med Sune och funderar på vad jag ska hitta på. Efter hämtning blir det lunch på folkan i väntan på att dottern ska sluta skolan.

Maten vi åt häromdagen, Gyros, var lyckat. Det gick åt och det är ett gott betyg. 


Jag strimlade skinkstek och kryddade med "gyroskrydda" som jag hittade recept på. Receptet är en kryddblandning som räcker till flera omgångar, jag höftade för jag iddes inte göra en stor sats. Blandade olja och citronsaft med kryddor och marinerade köttet innan stekning. Återkommer med recept på tomatsåsen när jag hittar rätt på det igen.

I morse hade vi slut på frökex och det blev en efterrätt till frukost... Keso med grädde toppat med mandel, gojibär och vaniljpulver. En kopp kaffe med grädde och ett litet kex till gjorde det till en lyxfrukost.


Idag till middag blir det lax i ugn med ett täcke av röd pesto och parmesan. En rätt jag har längtat efter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar