..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 mars 2011

Avkoppling

Att krypa upp i soffhörnet, sätta sig tillrätta vid ett bra TV-program och virka, det är avkoppling. Ibland spelar det minre roll vad dumburken visar för det är virkningen som är huvudsaken.

Jag har extremt svårt att hålla mig till en virkning, vissa är precis påbörjade och andra har legat (för)länge. Men rätt vad det är faller andan på och ett projekt som legat ett tag blir färdigställt. Just nu håller jag på med ett evighetsprojekt känns det som, en filt som "råkade" bli 155 cm på kortsidan. Vet inte riktigt hur jag tänkte!? Blir ett helt överkast om den blir klar nån dag.


Mönstret jag använder kommer från Drops Design, det hittar du HÄR. Jag virkar den i ett ganska tunt bomullsgarn med dubbel tråd, Nya Emma heter det från Falks garner. Jag har dubblat mönstret på bredden och tänker göra detsamma med längden. Filten mäter 50 cm på längden nu, så några timmar virkning är det kvar.

Just nu har jag en paus från filten och virkar en ullig sjal att lägga över axlarna när jag virkar, den visar jag i ett kommande inlägg.

Önskar er en fin vårvinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar