..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 mars 2011

Sjal

Jag virkar och virkar! Det var inte längesen jag lärde mig virka, tror det var hösten 2008 som jag virkade efter mitt första riktiga mönster. Innan det var det luftmaskor och fasta maskor i slöjden på högstadiet. Tycker det är knöligt att läsa endel mönster, och diagram har jag inte gett mig på ännu. Men det kommer väl med tiden.

Just nu håller jag på att avsluta en sjal. En "tony irving"-sjal efter detta mönster . Väldigt enkel att virka och går jättefort. Jag virkar i ett ullgarn med lite nylon i som heter Sisu, mjukt och skönt.

Garnet skulle egentligen bli en söt liten kofta till dottern, men hon hann växa ur den innan den färdigställdes. Repade upp och återanvände till min ullsjal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar