..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 februari 2014

Finbesök...

...så här på morgonkvisten!


Fyra rådjur som kalasar på våra äpplen som ligger gömda under snön. 

Vaknade strax före klockan sex och kunde inte somna om, helt otroligt att jag inte kan sova när jag jobbat 7 av de senaste 8 dagarna... Men men, lång dag att fylla med mys och nytta. Fialotta kom 6.15 och kröp ner och ungefär då hörde jag lillen också. Vi smög ner och dukade fram frukosten, lyxfrukost med salami och brie, helt annat än vardagarnas fantsilösa kex med smör och ost.


Grunden är lagd för dagen och göromålen hopar sig efter en intensiv vecka, lägger allt åt sidan en stund och njuter av en kopp kaffe med äggmjölk sittandes i soffan tittandes på "Skönheten och odjuret", som sagt dagen är lång!!

Revbensspjällen jag gjorde i veckan blev möra och goda! Kommer nog alltid tillaga revben på samma sätt framöver. Det bästa är ju att de sköter sig själv i ugnen.


Marinaden gjorde jag på lite olja, balsamvinäger, paprikakrydda, vitlöksklyftor, 1 msk honung, ekologisk ljus soya, peppar, chilipeppar. Skyn som blev kvar efteråt hade jag som grund till brunsåsen, kalasmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar