..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 februari 2014

Karusellen...

...snurrar på...

Har haft en liten kille i veckan som ätit dåligt både hemma och på förskolan, varit jättepigg men vaknat några gånger de senaste nätterna fram till i natt då han var otröstlig. Han somnade till slut på min mage och visste inte hur han skulle kunna komma närmare mig, lillvännen. I morse när han vaknade satte han fingret i sitt öra, kollade på mig och fingret och sa, "äckit". Kollade jag med och mycket riktigt, ytterligare en sprucken trummhinna... M fick byta bort lite jour och besöka primärvårdsjouren med liten, ny omgång penicellin för A och VAB för mig i morgon.

Kan inte påstå att vi vaknade utvilade direkt, förutom öronvärk har natten bestått av surr och fnitter! L hade en kompis som sov över och de kom tassandes sista gången strax efter midnatt och i morse kom de 6.30 och ville se på TV... De var aningens mycket piggare än mig iallafall! 

Så utifrån nattens ickesömn fick dagen gå i snigelfart. Tvättat, gräddat frökex, fika/lunch-besök, lagat mat och mest bara sölat på. 

Till middag gjorde jag kyckling i ugnen. Ska skriva ihop ett recept till i morgon för gott blev det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar