..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 maj 2014

Energinivån...

...är något högre än för dryga månaden sedan.

Tack och lov för det! Värken är densamma men något mer hanterbar med mer energi iallafall. Massor av prover tagna och de visar ev. på ytterligare en autoimmun sjukdom... Remiss är skickad till rematologen och jag har lovat mig själv att inte googla runt och det håller jag också. 

Jag vill helt enkelt inte veta något i förväg om olika eventuella scenarion och tror inte att jag skulle må bra alls av att jaga upp mig. 

Just nu är det en kamp inom mig. Jag försöker verkligen att lyssna på kroppen, vissa dagar går det bättre än andra, men vissa är jag usel på det. Fokus ligger på att göra det som ger energi och försöka göra mindre saker/projekt som jag fixar bara för att känna mig lite "nyttig" eller hur jag ska uttrycka det.

En del dagar är faktiskt helt ok och då försöker vi passa på att hitta på något eller fixa något. Bakning och matlagning är ofta prioriterat under dessa dagar! 



Dagens uppgift blev att prova att grodda ärtor. Vi har pratat länge om ärtskott i tex. sallader och för någon vecka sedan köptes ärtor och idag blev det av. Mycket intressant experiment och jag  återkommer med det spännande  resultatet! 

Några cm fuktig jord i en liten odlingslåda, på med ärtorna som legat i blöt några timmar och sedan ett tunt lager jord ovanpå och sprayade lite vatten. På med locket och bara vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar