..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 augusti 2015

Bärkakan...

...jag gjorde var god och smakade sommartårta.



Receptet som jag knåpade ihop blev följande:

4 ägg
0,5 dl honung 
2 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljpulver
3 dl mandelmjöl
100g smält smör
1 dl yoghurt
1 msk psyllium/fiberhusk
Frysta bär

Smöra och bröa en pajform eller liknande. Häll i smeten och lägg frysta bär ovanpå. Grädda i 200 grader ca. 15-17 min.

Kakan var som sagt supergod, men kolhydratskänslig som jag är så är det inget jag kan äta ofta. Det triggas inte igång något sug men jag mår inte så bra av det. 

I orginalreceptet var det 2dl sötningsmedel vilket jag inte gärna använder, istället blev det lite honung från syrrans bin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar