..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 oktober 2015

Ljuvliga...

...höst!

När det inte finns kex att tillgå får jag bli lite kreativ i frukostväg. Blåbär, kokosmjölk, mandlar och solrosfrön, smakar mer som en efterrätt men funkar rätt bra.



Härom dagen följde jag med en kompis som skulle provköra en bil och på vägen hem blev det en tur in på IKEA. Som vanligt kom jag inte ut tomhänt... konstigt det kan bli! Stekpanna, ljus, duftljus, 9 st mattor och en rumsgran bla hamnade i vagnen.


Mattorna har jag suktat efter ett tag och inköpet har dröjt eftersom vi inte vetat vilken matta vi skulle ha i TV-rummet. Maken vill inte ens ha en matta eftersom det minskar effekten på golvvärmen... Nu blir det matta men en lite tunnare variant! Resultatet kommer när jag pysslat till det, ska bara tvätta och stryka alla först.

Gårdagen bjöd på en promenad och fina rådjur i skogsbrynet. 


Jag lyssnar gärna på storytel eller någon pod när jag är ute och går och igår var det Wahlgren & Wistam i lurarna. Idag blir det nog någon ny bok att lyssna på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar