..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 oktober 2015

Vågar...

...knappt säga det högt med rädsla för att det ska försvinna...

Viljan att pyssla, fixa och dona har funnits där, men även frustrationen att orken inte finns, att värken är för stor så jag vet att det inte är någon id'e att påbörja något som jag ändå inte klarar av att fullfölja. Den förlamande tröttheten som hänger som ett svart moln över mig som ständig följeslagare. 

MEN!! Trots att den vanliga värken och tröttheten har varit där har jag kunnat göra saker och även saker jag har planerat in sen tidigare. Den senaste veckan har jag kunnat köra lite mer bil än vanligt utan extra ont. Jag känner mig gladare och nöjd över att äntligen ha en bra vecka. 

Igår fixade jag målning av dotterns ansikte inför disco på folkan. Nöjd tjej!


Innan Dobidoo knåpade jag ihop en lampa till TV-rummet som har legat på vänt ett bra tag. En konsol, Ekeby Valter från IKEA hade jag, en tygklädd sladd med lamphållare och en svart trycknapp från Claes Ohlsson och en stickpropp från gömmorna här hemma.


Jag är riktigt nöjd med både resultat och prestation. Nu ska bara en större glödlampa inhandlas och det numer upplysta hörnet röjas.

När jag ändå var i farten tog jag tag i något som legat ännu längre... En skomakarlampa som saknade rätt stickpropp och rätt längd på sladden. Tålamodsprövande kan jag lova.


Så äntligen kom den upp i matrummet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar