..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 december 2015

Hushåller...

...efter bästa förmåga med orken.

Igår var jag inte jättesmart när jag drog iväg efter lämning av barn, snömodd, yrsnö och rusningstrafik dessutom. Hämtade fönstret till hönshuset hos glasmästeriet, mellanlandade hos mor och far innan affärerna öppnade. Försökte göra undan någon klapp och ärende men inget av det jag skulle ha fanns... Avslutade med en lång lunch tillsammans med en fin vän innan jag tog mig hem. 

Hämtade barnen tidigt för att slippa iväg flera gånger. Ungefär där tog all energi slut och vi tog en välbehövlig filmsiesta! 

Idag vaknar vi till en grå och blöt dag, maken fick en värdelös avskedspresent från praktiken... Han vaknade nämligen med magsjuka...

Vi andra tar det lugn idag, barnen har varit ute och lekt några timmar och jag jobbar bort här hemma så vi är hyfsat i fas om även jag trillar dit. Tvättat, diskat, fixat djuren och handlat, bara för att vara på den säkra sidan. Det kostar på med både värk och brist på energi, men så skönt att vara förberedd!!

Tänkte jag skulle visa vilka fina tomtar jag köpte på folkans loppisbord. Jag har endast några hempysslade tomtar framme till jul och hade tänkt dra der på tomtar ytterligare i år, men så sprang jag på dessa och kunde inte motstå dem.


Världens sämsta bild lyckades jag med iallafall. De är från Cult design och har små ljuskoppar/skålar i botten om man lyfter av själva kroppen. 

Vi myser vidare med film i eftermiddag och gör så lite som möjligt under så lång tid som möjligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar