..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 december 2015

Minimal...

...insats, maximal utdelning!

Det är oftast det som gäller i min matlagning. 10-20 minuters arbetsinsats oavsett om det är snabbmat eller långkok. Just nu står gjutjärnsgrytan och puttrar på spisen med pulled pork, pm 5-6 timmar är den klar. Massa goda kryddor och en picnicbog. Idag blev det lök, vitlök, malen ingefära, smoked paprika, timjan, hel kummin, svartpeppar och en buljongtärning.


Idag är det "mitt i veckan ledigt", det behövs kan jag lova, arbetsträningen gör mig slut då alla sinnen är i spänn. 

Gårdagskvällen och morgonen har jag spenderat med mindfullness på mitt vis! Är nog lite vrickad när det kommer till kontorsmaterial och speciellt när det är dags för en ny kalender nu inför 2016. 


Som bonus köpte jag mig en egen jobbkalender, så TVÅ att fixa iordning är ren lycka!!

Familjens kalender är navet i all planering och aktiviteter, jisses vilket kaos det skulle vara om vi inte hade den, den innehåller allt och lite till för att det ska gå ihop och just där är jag glad åt mitt kontrollbehov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar