..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 december 2015

Planen...

...var en helt annan än vad verkligheten bjöd på.

Tanken var att i sakta mak och utan stress smyga fram julen... Magsjuka satte stopp för det då det var dotterns tur måndag kväll att drabbas och jag vakade hela natten. Lillskruttan, tur det gick över fort, bara återhämtningen som tar lite tid!

Kör på i sakta mak och ser hur det går, bara granen kommer fram och handlingen blir gjord så kan julen komma så snabbt den bara vill, då är vi redo.

Idag kom en överraskning i en av redena!!! Lika spännande varje gång en kyckling börjar värpa och blir en höna!


Små fina alldeles perfekta och jag tror jag vet vem av dem som har börjat. En beige av de som är född 9-10/7. Behöver nog skaffa märkringar i olika färger snart, börjar bli krångligt att hålla teda på alla även för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar