..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 maj 2015

Fick...

...lite matlagningsinspiration i måndags när jag blev bjuden på god paj!

Regnet verkligen ÖSER ner idag! Tröttsamt på många sätt, dels gör kroppen uppror med värk och trötthet och nu när jag känner mig bättre i förkylningen så uteblir långpromenaden jag hade tänkt ge mig ut på också. Får se om det blir en kortis istället.

Jag har kurat i soffan med virkningen hela förmiddagen tittandes på samhällsprogram och trädgårdsprogram på svt-play. Och druckit kaffe förståss. Försöker att inte somna!!

Måndagens kycklingpaj inspirerade mig till lite matlagning, så igår när vi åt tacos till middag stekte jag på ordentligt med färs och nu står denna goda i ugnen.


Tacopaj med gott täcke! Pajdegen blev nästan min vanliga som jag gör till västerbottenpajen, nästan eftersom jag hade för lite pofiber och tog lite mandelmjöl istället och nästan för att jag glömde ägget som skulle varit i... Det visar sig väl om det blev en flopp eller helt enkelt ett nytt pajrecept. Blir det bra ska jag skriva ner receptet och lägga ut det här i bloggen.

Nu börjar det dofta ljuvligt och magen kurrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar