..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 juni 2015

Helgen...

...ja vilken helg.

Fullt ös med massa roligheter! I lördags gjorde vi ett besök på min gymnasieskola, de hade öppet hus som de alltid har i början av juni. Vi drog iväg på en dagstur med grannarna och tyvärr bjöd dagen på strilande regn. Det tog lite udden av det fina med Nordvik men en riktigt trevlig dag blev det. 

Inhandling av lite sommarblommor, guidad tur på minizoo, hästridning, westernuppvisninh, lunch i bakluckan av en bil, blöta barn, strumpor och skor. Nästa år hoppas vi på sol bara, för ett nästa år blir det!

På kvällen fick vi finfint besök av min gymnasievän med familj, vilka fina vänner vi har! Egentligen skulle vi ha spenderat söndagen med dem i Skule med klättring men en fotskada satte stopp för det. Sanningen är att delar av sällskapet skulle ha klättrat, inte jag dock... jag håller mig gärna på backen. Inte ens linbanan upp lockar. Vi ska kolla på ett nytt datum så att tjejerna får sitt utlovade äventyr.

Gårdagen spenderades mest utomhus, mellan skurarna iallafall, riktigt varmt och soligt mellan varven. Vi åkte till en fin vän som jag hjälpte att plantera lite krukor med sommarplanten jag köpte i lördags. 

Tyvärr blir det för mycket även av de roliga sakerna mellan varven så kvällen spenderades drömmande i ryggläge, googlande inspirationsbilder. Helt plötsligt dök denna vackra upp över grannhuset. 


Det fick avsluta en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar