..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 november 2015

Varje...

...måndag skulle få börja så här.

I torsdags bokade jag en klipptid till idag kl. 8, tänkte att det skulle bli perfekt efter skol/dagis lämning och innan mitt "jobb". Just då visste jag inte att dottern hade studiedag och att man och son började kl.9. 

Klockan ringde i god tid och vi fick en lugn lång frukost med tända ljus innan jag begav mig mot frissan. Hårtvätt och en gudomligt skön huvudmassage, en timmes lyx!! Fint blev det också.


I helgen har barnen sovit hos mormor och morfar och vi har passat på att...röja runt bland massa lagrat bråte och fixat adventsfint utomhus. Typiskt oss när barnen är borta, då passar vi på att härja runt i huset!

Småfåglarna fick påfyllt i fröhuset för första gången i vinter också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar