..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 mars 2014

Helgen...

...spenderade jag och barnen hos mor och far.

Tvättandes två stora kassar tvätt, lagade lite mat och bara njöt igår kväll i deras uterum som värmdes upp av dagens sol och den lilla kaminen.


När A sov igår på dagen passade jag och mamma på att gå på loppis. Jag hittade 6 stjättefina glas på fot.


Vi har liknande sedan tidigare och har länge varit ute efter fler eftersom de är små i storleken och passar både till vin och saft och till vardag och fest. Nu har vi tio stycken!

I morse vaknade jag kl.5 av hostande dotter och en son som pratade i sömnen. Lyckades somna om efter en timme och sov till 7.45. Vaknade mer trött då än kl.5...

Jag har även lyckats klippa lille A, hela huvudet den här gången! (senast blev det kaos och grin och halva huvudet blev oklippt). Efteråt tog vi en tur till mitt gammla dagis för lek och bus. Jag har nog gått på finaste dagiset som finns med fri tillgång till skogen. Barnen gillade verkligen bäcken, barn och vatten ni vet... Nöjda barn och nöjd mamma! Som tur var stormade det inte lika mycket som igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar