..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 mars 2014

Lyxar...

...till det lite en "fredagkväll" som denna!

Ska bli riktigt skönt med tre dagar ledigt efter en intensiv arbetsperiod. Lite grädde med hackad choklad och en god kopp kaffe till kvällsmys passade ypperligt!


Den senaste veckan har jag haft mer energi än jag totalt har haft de senaste två månaderna. Jag har haft riktigt taskig sömn, varit nedstämd, ont i lederna, stressad och oro lite för länge nu... Energin har med nöd och näppe räckt till det nödvändigaste. Jag är otroligt tacksam att jag har min M som alltid finns vid min sida! Även föräldrar och svärmor som ställer upp trots långa avstånd då vårt pussel inte gått ihop. Skriver gått eftersom det blir ändring på det nu till stor del! Jag har gått ner lite i tid, med betoning på lite, de veckor som M har jour. Nu kommer jag alltid kunna hämta barnen de veckorna och det är endast 2 dagar under mitt 12-veckors rullande schema som vi vet att vi behöver hjälp istället för 12 dagar.

Det största stressmomentet är ur vägen och jag sover redan bättre efter bara en vecka. Nu ska jag ta mig i kragen och ringa vc i morgon för att få ta nya prover också, trots värden inom ramarna för "normalt" tror jag en ändring av levaxinet behövs. 

I helgen packar jag och barnen och åker till mormor och morfar. Eftersom vår tvättmaskin väntar på lagning och tvättberget ökar och badrumsrenovering pågår + att M har jour = husarrest så flyr vi fältet och betar av lite måsten innan vi drunknar i tvätt och måste gå nakna...

Ser fram emot tre sköna dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar