..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 november 2014

Inne...

...på tredje koppen kaffe redan.

Klockan är inte ens 8.30 och tredje koppen slinker ner. Behövs idag kan jag lova! Total energiurladdning igår på det mentala planet och idag kom tröttheten som en käftsmäll. Rätt väntad trötthet dock. Fyller dagen med virkning, lunch på folkan med fina vänner och lite bakning av frökex.

För rätt länge sedan fick jag en kasse restgarner från svärmor. Rätt mycket har använts till diverse projekt och nu virkar jag en sjal av ett mjukt bubble garn.


Egentligen är det andra gången jag virkar sjalen... Gör om gör rätt helt enkelt! Virkade 5 av 6 nystan med nål 3. Insåg att den blev alldeles för kompakt och sträv att jag abtagligen inte kommer använda den så. Rekomenderad nål var 3 1/2 så jag trodde det skulle funka, men inte blev jag nöjd heller. Repade upp allt och tog nål 4 1/2 och nu är jag jättenöjd!! Skam den som ger sig!

Önskar er en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar