..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 november 2014

Vaknade...

...alldeles för sent i morse!

Igår kväll var L bjuden på party hos en kompis och vi skjutsade lillen till mormor och morfar för att sova över. När vi skulle hämta lilla fröken hamnade vi själva i soffan på partyt med the och kaffe och kvällen blev rätt sen OCH trevlig! Resultatet när inte A är hemma och väcker oss med sina goa kramar blev att vi sov ända till 8.10... Minst två timmar för länge alltså. Och huvudvärken var ett faktum.

Vi startade dagen med en lång frukost och lite småfix här hemma, sedan invigde jag mina nya skor med en skogspromenad. Tog en tablett och 4 km rask promenad och det gjorde susen för värken. Ingen sol, men skönt ändå med -2 grader.


Insåg för några dagar sedan att mina supersköna joggingskor inte var så snö, is och minus vänliga. Oj vad jag for omkring och höll på att dratta på arslet flera gånger. Så de blev ett inköp av en Merellkänga igår och är supernöjd, det eldar om fötterna och de kommer fylla sin funktion väl i vinter!

Nu kör vi soffmys och snart tacos-lunch innan vi åker på bio! Sedan blir det middag hos mor och far då vi hämtar hem "väckarklockan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar