..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 november 2014

Upp...

...som en sol och ner som en pannkaka.

För andra natten i rad har jag suttit i fåtöljen i matrummet och försökt att få lite vila. En dunderförkylning var inte riktigt vad jag hade tänkt mig... Inatt hade jag så ont efter allt hostande att jag tog till pappsens huskur mot hosta som han alltid pratat om. Timjanavkok! Men vilket dunderte alltså. Timjan, honung och koncentrerad citron i en het blandning. Tio minuter tog det och hostan försvann, värken i bröstet avtog och jag kunde slappna av, hallelulja! 

Lillfia har också hostat inatt och nu ligger vi kors och tvärs i soffan jag och barnen och kollar på Rasmus på luffen. Till frukost fick L "superhjältete" som hon kallade det, en halv kopp och hon slutade hosta hon med. Vi myser och laddar inför läkarbesöket hon har inplanerat idag, utredning för lilla magen.

Virkat har det inte blivit så mycket av, har börjat på ett gäng röda blommor till mamsen som hon ska använda till att dekorera med vid adventsfikat på jobbet, och några varv på pläden har det också blivit.



Gårdagen gick åt till att bringa lugn i hönsgården. Nio hönor och sex tuppar blev lite jobbigt för hönorna när hormonerna intog ungtupparna. Nu provar vi med två tuppar istället, Boris och en ungtupp, får väl se om det går eller om vi får ta bort sista tuppen också. Snart ligger de andra fyra i frysen och vi ska njuta av lyxmiddagar framöver!

En liten bild på boris sedan i somras



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar