..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 november 2014

Höstvädret...

...igår var fantastiskt!

Snacka om energiboost efter allt regn som kommit senaste tiden! 

Makens jourveckor begränsar oss rätt mycket, men igår lyckades han byta bort två timmar då jag verkligen kände för att promenera. Det var krispig luft och bara 3 grader i skuggan och strålande sol. Så fort han fick avbyte bokstavligen skuttade jag i träningskläderna. Eftersom jag inte fixar branta backar så tog jag bilen ner till strandpromenaden. 


Promenerade raskt längst bort mot fabriken och vände och testade jogga lite långsamt, blev väldigt förvånad över hur lätt det gick!!! Sjukt stolt!! Joggade HELA vägen tillbaka, ska mäta nästa gång jag går. Eller en paus hade jag, var tvungen att besöka "buskarna"...Lite knivigt var det eftersom de hade röjt all sly...blev ett besök nere vid havet bakom en stor sten, nöden hade ingen lag helt enkelt.

Trots träningsvärk från torsdagens rehabträning och gårdagens motion så kan jag gå idag. 

Annars virkar jag på. Senaste projektet blev klart nu på morgonen. Jag har pimpat en led-slinga som hänger över spegeln i TV-rummet. Nöjd och mer hemtrevligt blev det! 


Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar