..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 mars 2015

Endorfinhög...

...till max! 

Jag är så glad att värken äntligen är "normal", orken att träna och resultatet av träningen är positiv. Skönt att inte vara dränerad på energi!

Före frukost i morse, kl. 7 plockade jag upp mitt träningssällskap. Bäst att passa på då maken inte har jour och innan hans avresa mot dalarna. Han ska nämligen kämpa 9 mil på skidor på söndag tillsammans med tusentals andra skidåkare.

Dagens styrkepass blev 60 min armar/axlar/skuldror/bröst och några övningar för bålen. Kom hem till framdukat frukostbord och hann surra lite innan dagens måsten tog vid. Jag fick ett ryck och spontanskurade köket och lite annat fix dessutom.

När dottern åkte till en kompis så knölade jag ner lillen i vagnen och tog en långpromenad på 80 min i solen. Vi kollade på massa spännande saker, hundar, katter, hästar, bilar, en stor hög med hästskit mitt på vägen, stora skogen och en platt "hög" med hästskit då vi vände hemåt igen. A konstaterade att det fanns en bil någonstans med mycket bajs på däcken... Många kloka tankar hos en treåring!!

Jag känner mig stark idag och kunnat hålla värken långt ifrån att ta över mina tankar! Njuter dessa dagar!!

2 kommentarer:

  1. låtwr so en dag då du har hållit värken i handen och gjort det du velat. gött. #act :) kram på er!

    SvaraRadera
  2. Kram! Ja de dagarna är guld värd! De andra är skit och bara att acceptera att de kommer och som tur är går :-)

    SvaraRadera