..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 mars 2015

Sallad...

...i långa banor.

Det är typ det enda jag är sugen på just nu... Lite ovanligt, men gott!

Kanske är det lite vårkänslor på matlagningsfronten efter många grytor och gratänger.

Till lunch idag blev det något jag inte ätit på mååånga år, tonfisksallad. Romansallad, gurka, paprika, riven ost, purjolök, tonfisk och hemägg, till det gjorde jag en majonäs/creme fraiche dressing med vitlök och dijonsenap.


Sportlovsnjuter gör vi också, M bytte bort lite jour och jag tog en timmes PW med A i vagnen. Därefter tog vi lite förmiddagsfika i solen vid stallväggen, snacka om livskvalitet!!


Hönsen njuter av finvädret och levererar väldigt många ägg just nu. 140st under februari, på bara 28 dagar. 


Vi sportlovsmyser vidahe med bio på folkan, Fåret Shaun tänkte vi se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar