..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 mars 2015

Promenaden...

...häromdagen var inte den mest njutningsfulla jag har tagit.

Fy sjutton vad kallt det blåste, som tur var kollade jag termometern innan jag gick ut och långkallingarna åkte på, brrr. Väl ute gick det bra trots motvind, det blev tom lite längre än jag tänkt! Intalade mig själv innan att 20 min är bättre än inget och promenad och frisk luft brukar ta bort udden av värken. När jag kom hem efter en timme kände jag mig nöjd!

Igår när vi hämtat barnen tog vi en tur in till Birsta... Birsta en löningsfredag är hutlöst jobbigt, 3 ärenden och ca. 60 min senare åkte vi hem, fort och lätt. 



Var i behov av ett par till löparskor, jag går och springer både utomhus och inomhus på löpband och orkar verkligen inte skura skorna efter varje gång. Suget att springa utomhus är stort och nu ska bara de 10-15 cm snö som råkade komma smälta bort så ska jag ta en tur.

Idag blir det lite fix i hönshuset och njuta lite av solen som värmer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar