..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 mars 2015

Kroppen...

...skriker efter färgglad mat!

Bara att lyssna och servera det då. Efter en vinter med mycket varma grönsaker, grytor och gratänger verkar kall sallad och ren mat ligga i ropet för min kropp. Gott är det och fräscht! Det ser väldigt trevligt ut för ögat också.



Kroppen skriker också ut sin värk och trötthet... Galet ont i axlar, nacke och armar. Så ont att det domnar och att jag mår illa, styrketräningen har fått ligga på hyllan ett tag och långpromenader har det fått bli istället. Yoga funkar kanon och lätt styrketräning lite nu och då för endorfinerna gör värken trots allt mer uthärdlig för det mesta!

Jag har gjort en liten förändring av kosten som fått snabba resultat. Jag har dock inte övergett Lchf, utan bara justerat lite som gjort att jag inte samlar något vatten i kroppen vilket leder till mindre värk i lederna. Jag har fått mina knogar tillbaka tex.


Har tyvärr ingen före-bild, men ska ta en om det kommer ett tillfälle. Känns som en lättnad eftersom det påverkar hela kroppen, inte bara knogarna!

Nu ska jag ta mitt bultande huvud och bege mig ut på en promenad i stormen, visst låter det lockande och mysigt?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar