..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 februari 2016

Träningsvärken...

...börjar bli väldigt påtaglig!

Hade den kommit tidigare hade jag inte kommit iväg att ro i morse. Gisses vad lite "nya" rörelser kan påverka mycket. Igår var vi iväg på badhuset igen och nu har mina utslag äntligen försvunnit, så även jag badade. Jag började med att simma 20 längder och sedan skuttade jag runt i 30 minuter med en fyraåring på ryggen... Skönt och behagligt med 30 grader i vattnet och jag som inte gillar att basta avslutade faktiskt med 10 minuter i mysiga bastun med stjärnhimmel. Vi bestämde att vi absolut ska börja bada oftare!


Så här såg en efterträningenergi ut tidigate i veckan, hallonkvarg med  mandlar och jordnötter, mer som en efterrätt faktiskt och inget jag äter speciellt ofta. Föredrar att träna före ett huvudmål än att behöva äta mellanmål för att klara mig till mat. 

Veckans träning har gått lysande! 
- 3 pass rodd, 30 minuter vardera och drygt 5km/gång
- 2 pass gång på band, hittade nåt program som hette Fat burn, med typ backar. 48min ena gången och 58min den andra.
- 20 längder simning
- 2*20 minuter styrketräning

Känns kul när det funkar och när kroppen jobbar med mig och inte mot mig. 

Nu är maken på stationen och tränar och efter det blir det gomiddag med kyckling i ugn med vitlök och ingefära. Myslördag till mellon väntar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar