..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 oktober 2014

Damerna...

...levererar!

Igår fick vi TRE ägg! Så nu är det Ettan, Fialotta och Elvira som börjat värpa. Jag är barnsligt lycklig varje dag jag hämtar ägg och det ligger något i "redet". 


Ni kan ju inte tro att man som höna kan värpa i vilket rede som hellst. Utan våra värper sina ägg bakom en dörr. Vi har gjort iordning fina reden enligt oss, men inte enligt de inneboende.

Häromdagen var det kö till värpningen. Ettan tar tid på sig och ligger gärna länge och knorrar. Fialotta vankade runt och skränade en bit därifrån. Efter ett tag blev det tyst och när jag kikade in möttes jag av detta...


Fialotta ovanpå Ettan i en mysig hög.


Idag blir det till att vara tyst och kurera mina stämband, passade på att ta en förkylning på en gång när jag ändå håller på... Virkning, the och filt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar