..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

12 oktober 2014

Helgen...

...har vi myst oss igenom.

Många gånger är det skönt med makens jourveckor. Det är dessa helger vi fixar och grejjar här hemma i ett skönt tempo. (Vissa gånger är det väldigt frustrerande att inte kunna dra iväg hela familjen på något spontant bara sådär också...)

Nu har min kropp inte riktigt varit med mig tyvärr. Värk i kroppen, varit helt utslagen i magsjuka i början av veckan och sjuk träningsvärk efter den och träningen i måndags. Lite städning och plock fick det bli iallafall på morgonkvisten innan vi gick ut.

Jag plockade några litet nypon som hönsen ska få i vinter som lite näringstillskott och godis och maken monterade en lampa utanför hönshuset så vi ser något i vinter. Det var riktigt grått och fuktigt ute så det var skönt att dricka the och tända ljus när vi kommit in.



Till lunchen lagade jag en snabb och god trattissoppa med lite knaperstekt bacon som värmde riktigt gott. Vi gick ut en sväng till och jag slog mig ner i hönsgården en stund.


Så fort jag tar fram stolen och sätter mig så hoppar minst två damer upp i knä. De vill gärna kura ihop sig och bli kliade i nacken och mysa en stund de fina damerna.

"Strömstaren" (kom gärna med namnförslag) och Elvira, hon på bilden här ovanför, är de som är snabbast att ta plats. De andra vandrar runt och spanar om de också kan hoppa upp och vara med på ett litet hörn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar