..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 oktober 2014

Små...

...fåglarna måste också få lite godsaker!


Det stora fågelhuset genomgår en renovering så de två små får funka så länge. En hållare för talgbollarna ligger på tork efter en omgång sprayfärg, så snart får de mer att mumsa på.

De stora fåglarna har fått lite gott att äta idag också. Bröd från helgens pizzeriasallad och lite ris blev dagens extra. Har vi inga rester brukar jag koka gröt till dem, ja ni förstår att jag är en riktig hönsmamma... Både vi och mina föräldrar gjorde en skåprensning och hittade diverse med utgånget/kort datum som hönsen får smaska på. Havregryn, torkad frukt kokt till gröt är en favorit, vita bönor och sönderfruset bröd är också gott!!

Dagen spenderar jag i soffhörnet med kaffe, virkning och julmagasin! Kan bli en promenad lite senare om det slutar ösregna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar