..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 januari 2015

Grym...

...värk idag.

Jag trotsar den och tränar ändå! Den positiva effekten av endorfinerna överväger det motiga i att träna med värk. För det mesta är det så iallafall. Någon fysisk aktivitet varje dag gör att intaget av smärtstillande tabletter minskar otroligt. Träning är min bästa medicin just nu! De dagar det inte fungerar får jag träna på acceptansen, bara vara och lyssna på kroppen i alla lägen.

Igår kväll var jag på terminsstarten av efterlängtad Yoga, helt underbart kändes det. Yoga passar mig perfekt, iallafall den jag får lära mig nu, stillsamt, harmoniskt och andningsträning.

I morse tog jag en tur till gymmet. 35 min pw/löpning i 1*1 min intervaller och 20 min rodd. Planerade väl och åt bara hälften av det jag brukar till frukost och resten blev lite efter-träningmat. 


Ett sött litet hemmaägg, en halvt bortglömd köttfärsbiff och lite vitlökssås, mycket mumsigt. 

Får se om värken utvecklas ytterligare till imorgon eller om den planerade styrketräningen går att genomföras som tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar