..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 februari 2015

Avlutar...

...veckan men en helg hos mamsen tillsammans med barnen <3

Veckan har varit späckad kan man säga, för mycket helt enkelt och tyvärr gick det inte ens att påverka. Men nu är den gjord, och jag är däckad i värk och förkylning och gör så lite som möjligt på så lång tid som möjligt!! Som tur är verkar det vara min vanliga tredagars-förkylning (tack D-vitamin och lchf), och är redan på bättringsvägen!

I veckan har jag försökt justera kosten lite, har ätit mycket god mat. Tex baconlindad kycklingfil'e.


Kassler och tacos har också stått på menyn. 

I helgen har vi gjort en liten "swap", pappa är hemma hos oss och hjälper M med renovering och jag är hos dem med barnen och myser. Mamma bjöd på en god alla hjärtans dags middag igår, Spansk fläskfil'egryta med råkost och avokado till.


På kvällningen när lillen hade somnat blev det lite mellomys med lite nötter, lakritschoklad, godis (till godisråttorna) och bubbelvatten tillsammans med dottern och mamma.

Nu är ju klockan inte ens sju, men tidigare i morse kom A och kröp ner. 5.10 tyckte han att det var dags att kliva upp... Så idag hinner vi med många saker om vi vill... Klippa hår och bada badkar står på schemat och inköp av såjord och blomjord inför sådden. Fröerna som vi beställt har kommit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar