..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 februari 2015

Närproducerad...

...mat.


I allra högsta grad var dagens middag närproducerad, ca 50 meter måste nog räknas dit. Vi gjorde pulled chicken på egna tuppar, massa goda kryddor och in i ugnen 6 timmar på 125grader. Kommer definitivt bli fler gånger! 

Vi hade en jättemysig dag tillsammans med mamma och pappa, lugn och slapp. Vi beställde fröer inför våren/sommaren, en del grönsaker som jag hoppas ska komma i jorden i år och några sorters blommor. Först blev det lite bus ute i snön innan vi lyxade till det med mandelvåfflor, hemgjord hallonsylt, hjortron och vispad grädde! Vinterstudion, pusselbyggande, målande, matlagning och någon hann med en tupplur i soffan innan god middag.



Idag har jag startat dagen med en ljuvlig kopp kaffe, galet trött ända in i benmärgen idag, somnade tidigt igår och flyttade mig från soffan till sängen och fortsatte mitt sovande vid 22 tiden. En sån dag helt enkelt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar