..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 februari 2015

Lyssnar...

...på kroppen allt jag kan för att återfå lite energi!

Föreläsningen i torsdags var riktigt bra, Gnisselzonen med Anna Hall'en, och i helgen har jag börjat läsa hennes bok som jag köpte.


Ungefär 90% stämmer överrens med mig...  

I helgen har jag försökt landa i att jag mår sämre igen, har vilat, aktivt vilat och lapat sol. Satt en timme bredvid hönsgården vid stallväggen och läste igår, ljuvligt! Varit ute flera timmar med barnen och fikat mellis utomhus, har tagit promenader, bakat frökex och spelat "Den försvunna diamanten" istället för bompa, lagat god mat och tagit mig tid till mindfullness och andningsövningar. Välbehövligt!!


Fårfällen värmer gott på trappan, en kopp kaffe och ungarna som lekt 4-5 timmar utomhus varje dag, jag älskar att bo på landet!

Till middag lagade jag rättikagratäng och kotletter, supergott blev det. 


Gratängen har blivit en riktig favorit, gott till det mesta. Hoppas på en bra vecka trots mycket i kalendern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar