..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 februari 2015

Lördag...

...morgon och vi tar det bara lugnt.

Fördelen med morgonpigg familj är att vi hinner med väldigt mycket mys innan vi måste sparka igång dagen! Idag har vi iof inte så mycket att stå i förutom att maken ska åka ett sidningslopp inför vasaloppet och att vi till kvällen får besök av vänner för lite tacos och mellomys. Allt däremellan som blir gjort är bara bonus. Kan vara så att berget med ren tvätt ska få minska lite...

Veckan som gått har bjudit på god mat! Eller rättare sagt jag har lagat god mat, vilket är ett tecken på att värken mest har suttit i benen och inte i nacken och armarna denna vecka. En favorit på snabblunch är ostpizza.


Kryddig och stark med tacokyckling på och med chilimajonäs till. 

Igår till middag åt vi köttfärsbiffar, kålrotsstrips (lite tveksam lchf för mig, men nån gång ibland så), gräddstuvade kantareller och vitlökssmör. Supergott blev det!


Känns rätt skönt med lite mer energi för en gång skull! Träning är helt magiskt för min kropp och knopp, snacka om dundermedicin. Ikväll innan mellon efter middagen så blir det ett styrkepass, M hinner hem från loppet och jag kan dra iväg en timme.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar