..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 mars 2016

Fortsättning...

...följer i soffnötandet.

Jag är helt galet rastlös efter en dag hemma och sjuk, även idag sitter jag i högra soffhörnet och känner mig orkeslös. Har försökt förnya mig något genom att sitta i fåtöljen emellanåt. Jag är glad att jag inte har feber och att halsen inte värker, det underlättar en hel del. Däremot är hövvet fullt av snor och att gå mellan huset och ladugården får huvudet att värka och pulsera, blir lätt andfådd och kan inte andas genom näsan... Så nu har jag gnällt av mig lite.

Degens lunch blev en snabb och enkel historia. Jag blandade ihop en tonfiskröra med majonäs som bas och åt den på frökex. Bra med fett och busenkelt! Till blev det ett stort glas citronvatten.


Försöker göra någon nytta iallafall, sånt som mest sköter sig själv. Jag har bakat frökex och kört igång en tvätt. Ska kanske köra en omgång kex till inför påskhelgen, det går en hel del när vi är hemma allihopa nu när det vankas storhelg och påsklov.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar