..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 mars 2016

Några...

...dagars sportlovsledig blev det.

Några dagar av mys fick avsluta en annars värkfylld vecka. Igår kom jag äntligen iväg på en morgonträning och idag har jag äntligen träningsvärk!!

I torsdags direkt efter frukost gjorde jag och barnen ett ryck och plockade och städade iordning inför helgen. Vi avslutade med att gå helt bananas i den lokala blomsterhandeln... Många hundralappar fattigare och en massa fina blommor blev resultatet!! 


Lökväxter, krukväxter, snittblommor, en kronärtskocksprydnad, en påskhare till A och en liten griffeltavla till L bla. 

Gårdagen spenderade vi nedgrävda i en snödrivan bredvid en eld. Grillkorv, coleslaw, kaffe med grädde och fyra timmars sollapande fick fylla på batterierna inför en kommande intensiv vecka.

Idag visar sig vintern från sin bästa sida igen. Vi har spenderet förmiddagen utomhus, jag vid ladugårdsväggen och barnen med masrassåkning över hela åkern. Maken har kört 2 mil längdtävling. Lite pyssel med djuren på gården och kollat till kaninen som förhoppningsvis får ungar vilken dag som hellst.


Snart drar vi iväg på veckans andra bio och avslutar sportlovsveckan med familjemys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar