..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 mars 2016

Snurrigt...

...värre utomhus.

Ute är det plusgrader, det tinar och snart finns det ingen snö kvar på backen... Samtidigt vräker det ner snö, stora fluffiga snöflingor. Gegga och rännil utanför hönsgården och värre blir det när snön smälter samtidigt som den landar.


Hönsen tycker att plusgrader är perfekt, nu är de utomhus mest hela dagarna. Även vår lilla kyckling hänger med ute när vi kommer med maten. Får se om det blir ett tjockt snötäcke så lär de stanna inomhus imorgon, men förhoppningsvis slipper vi det. Har våren kommit så här långt är det lika bra det få bli vår på riktigt.


Förra veckan däckade maken i en förkylning, som tur var en snabbt övergående. I morse vaknade jag med samma bacill. Redan igår kväll hade jag det på känn. Värken i kroppen har inte släppt riktigt sedan förra toppen och nu med en förkylning känns det inte bättre direkt. Igår var vi dessutom på en is-show, bilkörning och två timmar i en islada var inte alls smart och däckade på soffan när jag kom hem. Tur att jag lagade middagen redan efter frukosten. Middag plus matlådor till flera dagar kommande vecka. Nu behövs det ju inte lika många heller då jag är hemma och kurerar mig.

Eftersom ingen av oss har varit på topp i helgen har den tillbringats med vila, mys och lite småpyssel.  Vi tog tag i årets första sådd, tomater och chili som behöver lång tid på sig sådde vi. Även lite kryddor som kan klara sig inomhus i kruka, dessutom gjorde vi ett litet experiment och sådde lite grönsaker som behöver drivas upp inomhus, om våren blir tidig kan vi nog sätta ut några på försök i en av odlingslådorna och få en tidig skör. Spännande och se hur det går.


Idag hade jag hellst velat träna och jobba, istället ser jag värdelösa serier på tv:n och nöter på högra soffhörnet och önskar att det är en vanlig "tredagarsförkylning" så jag är på benen igen om någon
dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar