..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

19 februari 2013

Åter...

...på babysången efter några veckors uppehåll.

Så mysigt att träffa alla mammor och barn och se hur de utvecklas... ja barnen alltså. Sist vi var med kunde våran A inte gå, endast fyra steg tog han då och nu går han mer än gärna. Han kan inte ställa sig upp på platta golvet utan behöver lite stöd i just det momentet men annars går han rätt obehindrat.

Eftersom dagens lunch bestod av salladsbuff'e på folkan och middagen av korv så tänkte jag dela med mig av gårdagens smarriga middag istället. Jag gör rätt ofta stek i ugn (igår kotlett) och den här gången hittade jag på ett nytt recept på marinad inspirerad av sommargrillning.

Marinad
1 dl naturell yoghurt
1 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta
Örtsalt
Rikligt med svartpeppar

Blanda allt och fördela över köttet. Strö lite timjan på toppen.

Fläskstek kör jag på 175 grader till en innertemperatur på 80 grader.

Helt klart godare än förväntat eftersom jag rätt ofta är skeptisk till mina egna påhitt i köket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar