..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 februari 2013

Att...

...vakna med migrän är inte speciellt trevligt.

Tack och lov är det väldigt sällan migränen dyker upp nu för tiden. Förr hände det titt som tätt men nu väldigt sällan som tur är. Tack LCHF!!

Fick lära mig ett knep av en vän för några år sedan. Ofärgad tigerbalsam i pannan, det ska smörjas ovanför höger öga, ungefär i storlek av en femkrona rätt nära hårfästet. Jag skrattade första gången hon sa det, men provade eftersom jag helt enkelt ville bli av med värken. Det fungerade!! Många tycker det låter konstigt, men många blir också förvånade att det fungerar.

Eftersom mitt synfält inte var komplett och illamåendet enormt blev maken hemma en timme extra i morse och skjutsade lillfia till skolan. Själv har jag tagit tablett, smörjt nacken med linement och pannan med tigerbalsam och försöker underhålla ettåringen med mjuka leksaker som inte låter så högt när de flyger i golvet, går sådär med det faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar