..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 februari 2013

Vet...

...inte om det framgått nog tydligt tidigare, men jag älskar stekpåsar och att tillaga maten i ugnen.

Korta förberedelser och maten klarar sig själv, toppen enligt mig! I dag står kycklingklubbor och coleslaw på menyn och har jag riktigt tur blir det lunch till mig i morgon också.

Jag blandade till en tjock "marinad" med olja, soja, balsamvinäger, curry, paprikakrydda, svartpeppar och två pressade vitlöksklyftor. Ingen av oss är riktigt förtjust i skinnet på kycklingen och för att ge köttet mer smak så klädde jag helt enkelt av kycklingen. Lite pyssel, men värt det. Sedan gned jag in klubborna och in i ugnen. Tänkte ta lite steksky och göra sås till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar