..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 februari 2013

Knappt...

...styrfart här hemma.

Vi har varit bortresta 1 1/2 vecka. Under den tiden hann vi med en hel del. Dop för minstingen i släkten kombinerat med treårskalas, ettårskalas i efterskott för sonen kombinerat med sexårskalas för dottern i efterskott, träffa släkten, dottern fick hög feber och skrällhosta, maken hade ryggskott, feber och hosta även han. I söndags när vi reste hem var det lillens tur och han är sjuk fortfarande... Febern tog om tyvärr. Jag har klarat mig, peppar peppar. Med tanke på att lillen lever i symbios med mig just nu är det nog bara hålla tummarna att jag har nog motståndskraft mot bacillerna.

Vi går på sparlåga och försöker hinna med oss i vardagen. Lite matlagning har det dock blivit och väldigt god sådan.
I går gjorde jag vitlöksspäckad skinkstek med stekt brysselkål och gräddsås. Till lunchen idag blev det en gräddstuvad pytt på resterna.

Som pricken över i denna kärlekens dag gjorde vi lite kvällsgott. Vispad grädde med riven 86 % choklad och några jordnötter.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar