..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 januari 2013

Som...

...jag har sovit i natt!

Otroligt djupt och skön sömn. Jag vaknade kl 5.00 och kände mig utvilad, vilken vardagslyx! Dessutom har jag varit pigg två kvällar i rad nu och inte somnat förrän 23.00. Långa härliga dagar med mycket att fixa med.

Idag gräddar jag frökex, steker kyckling, hänger tvätt och planerar mat. Till lunch blir det kycklingfilé, stekt vitkål och fetaost, lillkillen får rotsaker och laxgryta.

I höstas upptäckte vi att dottern hade dubbla tandrader, hennes nya tänder kom innanför mjölktänderna och medförde att mjölkisarna inte blev lösa. Vi ringde lite i panik till tandläkaren för att kolla hur man går till väga. De lugnade oss och sa att det var ganska vanligt. Dottern fick i uppgift att vicka lös tänderna, och vi föräldrar fick i uppgift att påminna om vickandet. Hon vickade och vickade och vickade, vid besök hos tandis i november såg det bra ut och vickandet skulle fortsätta. Om de inte hade lossnat vid nästa besök i januari skulle dragning bli aktuellt. Under julhelgen plockade dottern ut första tanden som var lösast och sedan dess har den bakomvarande puttats fram lite. Nu var det bara en tand kvar att vicka loss och idag trillade den också ut. Under hela tiden har en oro över att behöva dra ut tanden hängt över henne och vi hade en tid den 7/2 hos tandläkaren. Nu kunde vi inte den tiden utan flyttade fram den till slutet av februari och hon är överlycklig att inte behöva dra ut någon tand. Hon är modigare än mamma den lilla tjejen, mamman klarar inte av att vara i närheten när hon vickar, jag blir svimfärdig helt enkelt. Bara tanken att dra en tand får mig knäsvag. Men ute är dom och glad är dottern som ska få besök av tandfén i natt.

Jag passar på att ta en kopp kaffe när lillen sover och snart drar jag igång med allt som måste göras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar