..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 september 2013

Husets...

...sjukling valde tacos till lunch idag.

Blir aldrig less på tacos

Jättesjuk är hon väl inte men svårt att äta med stora blåsor i munnen men ändå full fart. 

Vi passade på att baka kolasnitt inför kommande 7-års kalas medan lillen sov och hann med en omgång frökex också. I morgon blir det vaniljdrömmar. L har fått välja helt själv vad hon ska bjuda på när hon fyller år. Hon har haft klart för sig länge hur hon vill ha det både på släktkalaset och barnkalaset! 

Önskekaka

Ca. 70 st blev det. Jag som varit helt tokig i kakdeg och kaksmet höll mig helt borta från att smaka?!? Fattar inte själv hur det gått till, bra är det iallafall! 

Resten av dagen spenderas i köket med brödbak och laxmiddag. OM det blir uppehåll kan det tänkas bli en liten joggingtur ikväll.

Ser ut som att mina lediga dagar blir bloggdagar, har inte ork eller lust de dagar jag jobbar. Speciellt inte när passen ligger 8-19. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar