..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 september 2013

Ledig...

...helg och sovmorgon...

Våra barn (och katt) måste ha missat det totalt!! Lördag morgon klockan 8.00 hade vi hunnit med en tvätt, dammsugit nedervåningen, duschning av hela familjen och en lång frukost OCH en andra kopp kaffe i favoritfåtöljen. Behöver  jag säga att vi vaknade(läs blev väckta) supertidigt. Närmare bestämt 5.10.

Inget ont som inte har något gått med sig, mycket rens och röj har vi hunnit med i helgen. Lagade en god skinkstek igår med coleslaw och kantarellsås.

Höstmat

Marinerade steken med timjan och vitlök, låg temperatur och i en stekpåse till innertemperaturen var 72 grader. Skyn som blev kvar i påsen hällde jag i kantarellsåsen!

Just nu sitter jag i en fuktig och varm simhall och väntar på att fialottan ska simma klart. Hemma väntar dagens lång/stor-kok. Fläsk idag igen, fläskfil'e i ugnen med grädddås kryddad med vitlök och basilika. 

För att vara extra effektiv drog maken och lillen iväg och veckohandlade under tiden jag blötlägger dottern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar