..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 september 2013

Katastrof...

...här hemma!!

Perkulatorn har lagt av... "Tur" jag har pulverkaffe hemma! Dagens andra kopp är intagen och jag laddar för en dag med fullt ös.  

Med alla omställningar just nu är jag glad att kunna stå still på vågen. Det pendlar lite hit och dit, ca. 1kg upp och ner, känner mig nöjd med det och nöjd över att det inte är tresiffrigt!!

Gårdagens middag blev av det enkla slaget. Korv och stekt ägg.

Enkelt

Tur att jag stekte två ägg, planen var att jag skulle äta två "stockholmare", men barnen åt så mycket så jag fick knappt en. Storätare båda två just nu. L hjälpte till med maten och kryddade salladen med Italiensk salladskrydda, olja och lite vitvinsvinäger. Effektivt att få henne att äta mycket grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar