..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 september 2013

Virus...

...som ska läka ut av sig själv...

Jag förstod att det var ett virus och att de inte skulle göra något åt det på vc, men eftersom hon hade blåsor i munnen för några veckor sedan och att hon inte kan äta känns ju inte helt rätt så vi kollade upp dom iallafall. Går fortfarande inte helt lätt att äta för fialottan, men vi väntar och väntar på att det ska bli bättre!

Eftersom jag egentligen skulle ha jobbat till 19 idag fick vi helt plötsligt en kväll tillsammans hela familjen. Solen kikade fram efter en veckas ösregn vilket passade väldigt bra tillsammans med våra grillplaner. Gjorde en liten frysrensning på grillkött och grillade både fläskkarré och högrev. Temat för dagens middag var vitlök, fetaostcreme med vitlök, vitlökssmör och vitlök i marinaden. Gott som tusan var det!
Vitlökstema
Nu laddar jag för jobbhelg och är glad att jag jobbar "halvdag" i morgon. Halvdag på mitt jobb innebär 7-16 hur galet det nu än låter så är det så. Söndag blir det ett härligt 12h pass... För ovanlighetens skull ska vi försöka oss på att se en film kvällen till ära och jag kan ge en hundring på att jag sover inom 20 minuter efter filmen börjat...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar