..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 december 2013

Farligt...

...goda lchf-snickers!!

Väldigt enkla att göra och himmelskt goda!! Man måste vara snabb att äta dem för chokladen smälter över fingrarna annars. Nästa gång jag gör dem (typ nästa jul) blir det lite mer pyssel, då ska jag göra i ischokladformar för att slippa tvätta händerna efter varje bit, eller slippa avslöja att jag varit och nallat på julgodiset... 


Receptet har jag googlat fram och som vanligt gjort om lite. 

Lchf-snickers
200g mörk choklad, minst 70%
1 dl ekologiskt osötat jordnötssmör
1 dl salta jordnötter
2 tsk osaltat smör

Smält 100 g choklad och rör ner 1 tsk smör, bred ut på bakplåtspapper ca. 15*20 cm och ställ i kylen för att svalna. Blanda jordnötssmör och jordnötter i en kastrull och värm ihop på svag värme, låt svalna och bred ut på chokladen. Smält sedan resten av chokladen och blanda med 1 tsk smör och häll överst. Ställ i frysen och skär sedan bitar när kakan kallnat. (Smöret har jag lagt till för att chokladen inte ska spricka så lätt när jag skär, funkade bra!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar