..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 december 2013

Nu...

...vill jag vara ledig och börja mysa in julen!

Inte jobba 11 h. Som tur är har jag två lite kortare dagar innan ledig helg. 

Igår blev det storbakning av lchf-tunnbröd. Ser fram emot en skinkmacka med senap! Nu är brödet aningens annorlunda än "vanligt" tunnbröd men mycket gott. Receptet är taget från nätet och jag har gjort om det lite eftersom. Så här gjorde jag igår:
4 ägg vispas pösigt, klicka i 125g färskost (typ cantadou el philadelphiaost). Blanda 0,5 dl fiberhusk och 1 tsk salt och vispa ner i smeten. Låt svälla 10 min. Dela i två delar och kavla ut mellan två bakplåtspapper. Grädda 10-12 min i 175 grader till de blir lite bruna på kanten. 


Till middag rullade M kötbullar, 2 kg köttfärs blir måånga köttbullar. Gott med brysselkål, avokado och smör till och skönt att bullarna till jul är färdiga. 


Handlingen hann vi också med innan lunch på folkan före skolhämtning. Inte alla "attgöra" punkter hann bockas av men några iallafall. Några paket hann jag slå in också innan det blev natten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar