..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 december 2013

Viktigt...

...och ändå oviktigt.

Senaste året tycker jag att det har gått TRÖGT när det gäller viktminskningen, känns som jag stått och stampat på samma ställe hela tiden... MEN, det är de små stegen som tillsammans gör resultatet! 

Lite tidigt än att summera det gångna året men jag kastade ett öga i kalendern och OM jag går ner 0,4 kg till så har jag gått ner 10kg på ett år?!? Vågen har gått i snigelfart men ändå nedåt totalt sett.

Ytterligare bevis fick jag när M gick igenom bilder från förra julen... Ärligt tycker jag inte alls att jag sett någon skillnad själv i ansiktet så som jag gjorde de första 20 kilona, förutom beviset att klädstorlekarna minskat, men när jag såg bilden på mig själv 121224 så var det rätt uppenbart att det hänt saker.

Den mest märkbara skillnaden senaste året är helt klart orken. Energin har ökat om möjligt ännu mer än tidigare (med ett litet bakslag då jag började jobba igen i september). Sömnen har också förändrats till det bättre, bättre kvalitet och färre timmar ger klart många fler fördelar än att somna i soffan kl 20 och gå i ett töcken hela dagarna! (Nu kan kvällströtta jag fortfarande somna av tråkiga program men gör det väldigt mycke mer sällan än varje kväll som förr).

Vikten är viktig men ändå oviktig, så många andra positiva saker som lchf har gett mig/oss så är det inte endast siffran på vågen som räknas! 

(Ligger på ca. -34 kg totalt nu och fortfarande är det ingen kamp) 

Nu ska jag göra det jag är bäst på en ledig dag! Sjava runt i myskläder och njuta! Grannarna kommer på lunch och det blir gyros på älg idag som redan ligger i marinad.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar