..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 december 2013

Julefriden...

...börjar infinna sig.

Första lediga dagen av fem och vi pysslar på lite här hemma. Lchf-snickers redan i frysen, siktkakor på gräddning och basen till räk och kräftstjärtsröran är klar.

Första julkortet landade i lådan igår och äntligen kan jag inviga hjärtat jag köpte på Panduro tidigare i vinter.


Kräftstjärtsröran tar jag med mig på julknytis ikväll. Ett gäng fina tjejer på byn som dragit ihop en knytis. Det ska bli väldans trevligt, känner nog endast 3-4 st av de 13-15 som kommer. M har bytt bort jouren några timmar och jag ska bara tre hus bort på gatan, nära och bra.

Mitt bidrag till knytisen blir röran, ost, smör och frökex. Med tanke på hur listan såg ut på vad alla tar med är det ingen risk att komma hem hungrig. 


Återkommer med receptet på snickers sedan då jag provsmakat. Någon direkt lågkolhydratskost är det ju egentligen inte eftersom både chokladen och jordnötterna innehåller en hel del kolhydrater. Är spänd på resultatet och hoppas det blir gott så jag har något att mumsa på till en kopp kaffe!

(Har lite nytt om vikten också, men det får ett eget inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar